Hra

Web of Lies je inovativní vzdělávací hra navržená speciálně pro děti ve věku 10–15 let, která je přenese do stylizovaného 2,5D detektivního dobrodružství typu point-and-click. V tomto strhujícím herním zážitku se hráči ocitnou v kůži detektiva, žijícího v dystopické metropoli sužované kyberzločinem. Hra se ponoří do hloubky kybernetických zločinů a jejich dopadů
na životy jednotlivců. Hra se zaměřuje nejen na klasické detektivní techniky, ale také na moderní digitální forenzní metody.

Postavy

Hráči převezmou roli vynalézavého teenagera, který se věnuje pomoci vrstevníkům a známým při ochraně před kybernetickými hrozbami. Ve hře mají postavy vlastnosti RPG, jako je zdatnost, charisma a technické schopnosti, které ovlivňují jejich schopnost řešit jednotlivé případy. Postavy operují v rámci systému morálky a zásluh, které utvářejí průběh
jejich vyšetřování. Morálka definuje jejich role, jako jsou hlídači nebo vymahači práva, zatímco systém zásluh odráží jejich vztahy s různými postavami nebo frakcemi, včetně policie.

Struktura hry

Hráči prozkoumávají pečlivě vytvořenou mapu města a vybírají místa, která obsahují základní stopy, svědky, podezřelé a zdroje informací. Tato místa poskytují zajímavou kulisu, kde mohou hráči hledat stopy, učit se novým dovednostem a oddávat se aspektům života dospívajících. Pátrání se odvíjí prostřednictvím miniher s řízením času, které vyžadují, aby
hráči procházeli komunikační historií obětí a rozlišovali nejúčinnější cesty řešení.

Případy

Každý případ představuje oběť, svědky a pachatele. Prostřednictvím konverzací, online výzkumu, analýzy sociálních médií a forenzních technik hráči odhalují fakta, vztahy a podezřelé. Uspořádáním těchto informací postupně konstruují komplexní obraz případu.

Postup

Řešení případů odemyká lepší možnosti vyhledávání, používání pokročilejších technologií, což má vliv na morální kompas a in-game schopnosti hráče. Vyprávění odhaluje nová místa, kontakty a výzvy. Jako odměnu za své úspěchy si hráči mohou upravit vzhled své postavy.
Srdce hry leží v laboratoři, bezpečném útočišti, kde si hráči shromažďují všechny nashromážděné informace.

Příběh

Web of Lies se noří hluboko do lidských zkušeností a zdůrazňuje spíše osobní dopad kybernetických zločinů než pouhé technické záležitosti. Hra bere rizika kybernetické bezpečnosti vážně a čerpá inspiraci ze skutečných událostí. Hráči ztělesňují realistického superhrdinu, vybaveného jak dovednostmi, tak odvahou, bránící zranitelné a zároveň
riskující vlastní bezpečnost. Děj se ponoří do složitých současných témat souvisejících s digitálním světem, řeší problémy, jako jsou dezinformace, společenská polarizace a další současná rizika. Je to víc než jen pohádka pro děti; je to sonda do složitých výzev našeho digitálního věku.